Eetdagboek,  what I eat in a....

4 vegan, eiwitrijke en gezonde ontbijttips

4 vegan, eiwitrijke en gezonde ontbijttips, mensen denken al snel wanneer ze vegan gaan, aan wat ze allemaal niet kunnen eten. Maar hier heb ik 4 heerlijke ontbijttips voor je welke snel en makkelijk te maken zijn.

Havermout en groene smoothies:

Wanneer je aan vegan denkt denk je vaak aan havermout en groene smoothies. Dat is wat veel vegans eten. En ja ik eet het ook. Alleen wil ik in deze video ook laten zien dat je ook andere opties hebt. Je kan nog steeds brood blijven eten als ontbijt alleen wordt je beleg wat anders. Sterker nog je kan nog zelfs brood met zoet beleg eten. In deze video testte ik diverse soorten zoet beleg welke (bijna) allemaal vegan zijn.

Maar in de onderste video richt ik me vooral op gezonde en eiwitrijke ontbijtjes. Want ja een goed begin is het halve werk en ook als vegan kan je makkelijk aan voldoende eiwitten komen! Mijn quilty plesure zit er overigens ook bij: Banaan, pindakaas en kaneel. Dit keer op een cracker, maar kan ook op brood, rijstwafel of wat dan ook.

Variatie:

Het leuke vind ik dat sinds ik vegan ben gaan eten ik eigenlijk altijd wel verschillend eet. Daar waar ik vroeger gewoon een boterham met hagelslag eet, eet ik nu elke week wat anders. Hopelijk haal jij hier inspiratie uit!