Eetdagboek,  what I eat in a....

Alleen maar noten eten.

2100 calorieën is wat ik ongeveer mag eten zonder dat ik aankom. Het maakt dus voor de weegschaal niet uit of ik deze calorieën uit een koekje of uit een banaan haal. Natuurlijk hebben bananen meer voedingswaarde, en zijn daardoor dus gezonder.

Gevarieerd eten.

Het beste is natuurlijk om gevarieerd te eten. Zoals de mooie regel luid: 80% gezond en 20% minder gezond. Maar wat gebeurd er als je een hele dag maar 1 ding eet. Bijvoorbeeld alleen maar noten of ijs.

Eenzijdig.

In mijn nieuwe serie “Eenzijdig” test ik dit voor je uit. Ik ga een dag lang 1 soort product eten, en kijken hoe mijn lichaam hierop reageert. Om het nog lastiger voor mezelf te maken, mag ik precies zoveel als mijn caloriebehoefte eten. Wat betekend het voor mijn lichaam als ik 2100 calorieën aan noten eet?? Hoeveel mag ik dan eten? En raak ik er vol en verzadigd van? Hoe zit het met mijn energie?

Disclaimer:

Ik wil je afraden om de video te kijken als je in het verleden te maken hebt gehad met een eetstoornis of eetgestoorde gedachtes hebt. Ik ben in deze video bezig met het aantal calorieën in een product. Dit kan ervoor zorgen dat jij daardoor bepaalde producten niet meer gaat nuttigen, en dat is niet mijn bedoeling.

Ik wil juist met deze serie laten zien dat je niet meteen aankomt van een koekje of afvalt van een wortel, maar dat als je boven je caloriebehoefte eet je dan pas aankomt. Daarnaast is deze video natuurlijk ook voor entertainment bedoeld! Ga dus lekker achterover hangen en geniet van mijn struggle met de notenchallenge. Wil je me nog harder zien struggelen, check dan ook de video waarin ik het ketodieet volgde….

En mocht jij nog een leuke voedingsgroep weten die ik 1 dag moet proberen, let me know!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *