recept

Daar is hij dan: De vegan fittie shake!

Daar is hij dan: De vegan fittie shake! Een shake vol met eiwitten en koolhydraten en eigenlijk alles wat je nodig hebt na een intensieve training. Ik ben er zelf dol op, vandaar dat ik het recept vandaag met jou deel!

Erwten eiwitten:

Over het gebruik van eiwitpoeder zijn de meningen verdeeld. De een zweert erbij en de ander vind het de grootste onzin. Hoewel je zelfs als vegan voldoende eiwitten kan halen uit je voeding, vind ik het persoonlijk fijn om een schepje eiwitpoeder aan mijn dieet toe te voegen. Ik gebruik hiervoor de eiwitpoeder van de Body en fitshop. Waarom? Omdat die eerlijk gezegd het meest betaalbaar zijn. Nu is het zo dat ik liever geen toegevoegde suikers wil, iets wat in de meeste eiwitpoeder zit. Vandaar dat ik kies voor erwten poeder. Helaas is de smaak hierdoor zacht gezegd niet heel erg lekker.  Om dat te compenseren gooi ik er dus extra veel kruiden en bananen doorheen. Hier kan je natuurlijk mee spelen. Je kan zoveel bananen erdoor doen als dat je zelf wilt. Daarnaast kan je ook voor ander fruit kiezen zoals mango’s of sinaasappels.

Groene smoothie:

Ik beken, de kleur van de smoothie is alles behalve aantrekkelijk. Dit komt mede door het rood van de kersen met het groen van de spinazie. Voor de kleur moet je het niet doen. Voor de smaak wel! Want door de munt wordt het lekker fris en de bananen maken het romig. Deze smoothie zit met al het goede dat je nodig hebt na een workout. Wanneer het in 1 keer teveel is, kan je altijd nog een deel voor en een deel na je workout eten. 1 ding kan ik je beloven, deze shake vult precies aan wat je nodig hebt na een harde workout. Vandaar dat ik hem zelf zo fijn vind!!

Omdat de shake helemaal vegan is en het bedoeld is voor na je training heb ik hem genoemd naar mijn kanaal: De vegan fittie. Check de video om te zien hoe je deze shake maakt!