Eetdagboek

Een week lang WSLF

Een week lang WSLF, Misschien weet je direct wat dit is maar voor degene die dit niet weten hier nog een korte uitleg.

Whole statch low fat

WSLF staat voor whole statch low fat en lijkt erg op de whole food plant based methode. Je eet hier voornamelijk groente en fruit en geen noten en vetten. (op lijnzaad en avocado na). Ook eet je heel veel bonen en granen zoals (volkoren) rijst en havermout. Iets wat me al meteen opviel was dat het veel was. Ik had duidelijk moeite met de hoeveelheden en dus bracht ik daar snel verandering in.

MR and Mrs vegan:

Zij zijn het brein achter deze WSLF methode. Ontzettend blij vertellen ze jou de voordelen hiervan op hun website en youtubekanaal. Hoewel ik geheel achter de filosofie sta om meer groente en fruit te eten, sta ik niet echt achter de volgende 2 dingen.

  1. Allereerst gebruiken ze heel veel granen, en ja granen zijn gezond en goed voor de spijsvertering, maar ook calorierijk en het vult flink. En ook een zoete aardappel is vrij calorierijk. Als je zo royaal eet als hen en je daarbij amper beweegt zal je snel aankomen.
  2. Dit brengt mij direct bij punt 2, zij beweren in hun E-book namelijk dat deze calorieën niet tellen. En goh wat zal dat fijn zijn zeg! Dan kan je je helemaal klem eten maar je komt niet aan. Helaas wordt je net zo “dik” van 3000 calorieën aan bananen als van 3000 calorieën aan pizza. Alleen moet je ruim 30 bananen eten om aan de 3000 calorieën te komen, en zit je er met 2 a 3 (non vegan) pizza’s waarschijnlijk al overheen. Natuurlijk zit er in een banaan super veel vitamines en mineralen en raad ik je daarom aan om voor de banaan optie te gaan. Maar als je alleen naar de calorieën kijkt, telt deze calorie net zo hard mee als de andere.

Ik merkte op dag 1 al snel dat ik teveel at en daarom heb ik mijn porties aangepast. Ik ben benieuwd wat je van deze video vind en of jij ook eens de WSLF methode zal volgen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *