Eetdagboek,  what I eat in a....

Eetdagboek voor een vegan (kracht) sporter… (HIGH PROTEIN)

Bang dat je eiwitten te kort komt als je fanatiek sport en vegan bent/wordt? In dit eetdagboek voor een vegan (kracht) sporter… laat ik je zien hoe ik aan mijn eiwitten kom. Want nee je hebt niet als krachtsporter of als mens eiwitten nodig uit kwark vlees en ei. Wist je overigens dat in ei heel weinig eiwitten zitten…

Wat eet je dan wel?

Om als vegan sporter aan je eiwitten te komen kan je heel veel andere voedingsstoffen eten. Bedenk eens hoe een chimpansee of een koe aan zijn eiwitten komt. Moeten we nu allemaal gras eten? Nee zeker niet, als vegan kan je veel meer eten dan dat.

Mijn meest favoriete eiwitbronnen zijn noten, vleesvervangers maar ook zeker bonen. Hoewel het niet perse nodig is ben ik ook dol op eiwitpoeder. Het liefst zo natuurlijk mogelijk. Ik vind die van orange fit (no spon) bijvoorbeeld heel lekker. De chocolade versie is net chocomel, soms gooi ik er voor nog meer chocosmaak wat cacao doorheen. Of ik maak er een pudding van, door niet veel water of vegan kwark/soja yoghurt aan toe te voegen.

Diversiteit:

Ik denk dat de belangrijkste boodschap in dit filmpje vooral is: diversiteit. Ik hoor zo vaak dat mensen die op hoog niveau sporten, bijna niets anders eten dan rijst, kipfilet, broccoli en kwark. Allereerst BAH en dan: Wat saai!! Je kan met zoveel gezonde producten heerlijke eiwitrijke maaltijden maken. Zoals salades of soep of wat dacht je eens van een oer hollandse stamppot. Ook als ontbijt hoef je niet bang te zijn dat je te kort komt. Dankzij soja kwark of yoghurt. Ben je bang dat je echt te kort komt wanneer je alleen fruit en groente eet? Kijk dan zeker even dit filmpje, waarin ik het eetdagboek van Janneke van der Meulen uitprobeerde. Zij eet voornamelijk fruit en kwam ook makkelijk aan haar voedingsstoffen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *