Eetdagboek,  what I eat in a....

What I eat in a day: Actief herstel

What I eat in a day: Actief herstel, een heerlijke eetdagboekje al zeg ik het zelf. Ik hoop dat ik je met deze video weer inspireer qua voeding en je laat zien wat je allemaal kan eten als actief herstel. Natuurlijk is alles helemaal vegan!

Actief Herstel:

Nu vraag je je misschien af wat actief herstel precies is, nou dat zal ik je vertellen. Stel je doet aan krachttraining en je doet dit 4 keer in de week. Op deze dagen stimuleer je je spieren om groter en sterker te worden. Eigenlijk maak je als het waren je spieren een beetje stuk en moeten ze daarna herstellen. Dit kan op 2 manieren: Rust en actief herstel. Op een rustdag doe je eigenlijk bijna niets, althans ik zorg ervoor dat ik een beetje wandel maar daar blijft het ook bij. Actief herstel houdt voor mij een cardio dag in. Ik ga dan ook op dit soort dagen korte runs doen. Wanneer je voornamelijk een hardloper bent kan actief herstel voor jou een wandeling betekenen of een klein rondje fietsen.

Het gaat erom dat je op die dag nog wel beweegt maar dit op een lagere intensiteit dan normaal. Het is namelijk ook niet goed om als een vaatdoek de hele dag op de bank netflix te kijken.

Goed eten:

Goed eten is altijd belangrijk of je nu actief hersteld, keihard traint of helemaal niet sport. In dit eetdagboekje geef ik je een impressie van wat ik eet. Ik probeer voornamelijk op mijn eiwitinname te letten. Daarnaast eet ik lekker veel fruit want ook daar geniet ik van.

Zie dit eetdagboek als een impressie, maar ga het niet klakkeloos overnemen. Iets wat voor mij werkt hoeft voor jou totaal niet te werken. Ik heb een andere bouw en een andere stofwisseling. Mijn stofwisseling is sneller dan anderen. Het kan dus zijn dat je van dit schema aankomt. Of juist afvalt terwijl je dat niet wilt.

Ik hoop dat je er inspiratie uit haalt, want daarvoor is dit 🙂